آردوینوالکترونیکپروژه آردوینو

پروژه راه اندازی کلید فشاری (push button) با آردوینو

مقدمه

در آموزش پروژه راه اندازی کلید فشاری (push button) با آردوینو می آموزید که چگونه یک حالت دیجیتال را از پایه آردونیو بخوانید. در این مثال، یک شاسی فشاری و یک LED به برد آردونیو Uno متصل می شوند. زمانی که شاسی را فشار می دهیم، LED برای سه ثانیه روشن می شود. یک پایه به عنوان وروردی پیکره بندی می شود و به شاسی متصل می شود و پایه دیگر به عنوان خروجی پیکره بندی می شود که به LED متصل می گردد. شما لازم است که مقاومت های pull-up یا pull-down را برای شاسی قرار دهید. اگر ما مقاومت های pull-up یا pull-down را استفاده نکنیم، یک حالت ناشناخته (نه low و نه high) خواهیم داشت زمانی که شاسی روشن است. در این آموزش مقاومت pull-up را به کار برده­ایم.

نمایی از مدار پروژه راه اندازی push button با آردوینو
نمایی از مدار
نمایی از اتصالات آردوینو و قطعات
نمایی از اتصالات آردوینو و قطعات

اتصالات پایه ها در پروژه راه اندازی کلید فشاری با آردوینو

پایه های دیجیتال آردونیو می توانند به عنوان  output, inputیا input­_pullupبا استفاده از تابع pinmode() پیکره بندی کرد. حالت input_pullup برای فعال کردن مقاومت pull-up داخلی است. مقاومت pull-up داخلی برد آردونیو Uno حدود ۲۰ تا ۵۰ کیلواهم است.

حال دو گزینه برای اتصال سوییچ یا شاسی به برد آردونیو داریم:

۱- استفاده از مقاومت pull-up خارجی

۲- استفاده از مقاومت pull-up داخلی

راه حل ساده استفاده از مقاومت pull-up داخلی است اما در برخی از موارد مجبورید که از مقاومت pull-up خارجی استفاده کنید. در این مثال از مقاومت pull-up خارجی استفاده می کنیم.

نقشه مدار پروژه

در اینجا شاسی به پایه دیجیتال ۴ (D4) و LED به پایه دیجیتال ۸ (D8) از برد آردونیو Uno متصل می گردد. بنابراین پایه D4 باید به عنوان ورودی input و پایه D8 را به عنوان خروجی output در اسکچ معرفی کنید. مقاومت ۱۰ کیلواهم به عنوان مقاومت pull-up و یک مقاومت ۶۸۰ اهم برای محدود کردن جریان LED به کاررفته است.

شماتیک فنی مدار پروژه راه اندازی push button با آردوینو
شماتیک فنی مدار

لوازم مورد نیاز

برنامه آردوینو

const int switchPin = 4; 
const int ledPin = 8;
int switchState = 0;
void setup()
{
    pinMode(ledPin, OUTPUT); 
    pinMode(switchPin, INPUT);

تعریف پایه ال ای دی و سویچ به عنوان خروجی و ورودی

}
void loop()
{
    switchState = digitalRead(switchPin);

حالت پین سویچ را در متغییر نگه می دارد

 if (switchState == LOW) //If the switch is pressed
    {
        digitalWrite(ledPin, HIGH); //LED ON
        delay(3000); //3 Second Delay
        digitalWrite(ledPin, LOW); //LED OFF
    }

هربار که کلید فشرده شد ال ای دی روشن شده و سپس خاموش می شود

}

سخن پایانی

با استفاده از این آموزش از این پس شما می توانید هر نوع کلیدی را در پروژه خود استفاده کنید. در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

ویکی پدیا

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا